P2 Verkeer en vervoer

Financiën

Tabel Wat gaat het kosten? Programma 2 Verkeer en Vervoer

Programma: P2 Verkeer en vervoer

Rekening
2022

Begroting
2023

Begroting
2024

Begroting
2025

Begroting
2026

Begroting
2027

2.1 Verkeer en vervoer

Baten

214

430

82

82

82

82

Lasten

-3.356

-4.866

-3.467

-3.782

-3.831

-3.915

Saldo

-3.141

-4.435

-3.384

-3.699

-3.748

-3.833

2.2 Parkeren

Baten

30

3

3

3

3

3

Lasten

-68

-116

-86

-86

-86

-86

Saldo

-39

-113

-83

-83

-83

-83

2.3 Recreatieve havens

Baten

0

0

0

0

0

0

Lasten

-7

0

0

0

0

0

Saldo

-7

0

0

0

0

0

2.5 Openbaar vervoer

Baten

0

0

0

0

0

0

Lasten

-13

0

0

0

0

0

Saldo

-13

0

0

0

0

0

Totaal baten

Baten

244

433

85

85

85

85

Totaal lasten

Lasten

-3.444

-4.981

-3.552

-3.868

-3.917

-4.001

Saldo van baten en lasten

Saldo

-3.200

-4.548

-3.467

-3.782

-3.831

-3.916

bedragen x € 1.000

( "-"= nadeel / "+"= voordeel )

Toelichting op mutatie (verhoging/verlaging) begroot 2024 ten opzichte van begroot 2023 in taakvelden groter of gelijk aan € 50.000

Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer (€ 1.051.000 voordeel)
De lagere baten (€ 348.000) op taakveld 2.1 zijn het gevolg van incidentele bijdragen in 2023. Dit betreft subsidie voor werkzaamheden aan fietstation “De Vink” (€ 281.000) en een subsidie voor snelheidsremmende maatregelen op de Multatulilaan (€ 37.000). Daarnaast zijn de degeneratievergoedingen als gevolg van de uitrol van glasvezel binnen de gemeente in 2023 incidenteel hoger (€ 30.000).
Daar tegenover staat een flinke daling in de lasten. Deze wordt grotendeels verklaard door de incidentele dotatie (€ 1.000.0000 voordeel) aan de voorziening groot onderhoud voor civieltechnische kunstwerken in 2023. Deze dotatie was onderdeel van de beheerplannen die dat jaar zijn geactualiseerd. Daarnaast zijn er in 2024 lagere lasten voor fietsstation de Vink (€ 313.000) en kabels en leidingen voor de inhuur van een toezichthouder (€ 128.000). Hier tegenover staan hogere lasten inzake het uitbesteden van werkzaamheden voor het opstellen van de Nota mobiliteitsbeleid (€ 50.000). Overige kleine verschillen verklaren het restantvoordeel van € 8.000.

Deze pagina is gebouwd op 11/08/2023 18:47:28 met de export van 11/08/2023 18:36:22